2010. 3. 10. 23:47

painter's algorithm (화가 알고리즘)


의역)
화가 알고리즘은 3차원 컴퓨터 그래픽스 분야의 가시성 문제를 해결하는 가장 간단한 해답들 중에 하나입니다. 3차원 장면을 2차원 영상으로 사영할 때, 어떠한 다각형(폴리곤, 도형/그림)들은 보여야 하고 보여주지 말아야하는지 정할 필요성이 있습니다. 먼 산들을 우선 그려지고, 이에 따라 목초지가 그려집니다; 마지막으로 가장 가까운 개체가 그려집니다 - (여기서는) 나무들이 - 그려집니다. 보다 자세한 장면으로 가면, 화가 알고리즘은 일반적으로 느린 해답으로 증명됩니다.

원문)
The painter's algorithm is one of the simplest solutions to the visibility problem in 3D computer graphics. When projecting a 3D scene onto a 2D plane, it is at some point necessary to decide which polygons are visible and which are hidden. The distant mountains are painted first, followed by the closer meadows; finally, the closest objects in this scene - the trees - are painted. For detailed scenes, the painter's algorthm generally proves to be a slow solution.

사진)  Photo credit: Fredrik

Copyright - "painter's algorithm" Wikipedia, The Free Encyclopedia. Wikimedia Foundation, Inc. Picture of the Day 14 July 2004. Web. 10 March 2010.